tisdag 23 november 2010

Ägg-stra kul med FISH!

Nu ska det snart börja kastas ägg! Galet kan man tycka, men denna övning bygger på tillit, samarbete och lekfullhet!
Se upp!


Stefan dokumenterar!

När grupperna jobbar får Åse skura golvet. . blev ju en del ägg i krasch!
Efter lunch hade Åse en genomgång om vad FISH! konceptet innebär. FISH! är en filosofi där ledorden är att:
  • Vara känslomässigt närvarande
  • Lek - d v s var lefull, kreativ och ha skoj på jobbet!
  • "Gör deras dag" - d v s att på ett enkelt sätt göra kollegors, kunders, gästers dag minnesvärd och meningsfull!
  • Du väljer din attityd - vilket innebär att man har ett ansvar att för hur mna reagerar på vad som än sker i livet. När väl du inser att du att ditt val påverkar alla i din omgivning, kan du fråga dig själv: "Hjälper min attityd mitt team/min arbetsgrupp/mina kunder? Hjälper min attityd mig att vara den människa jag vill vara?

Kolla in var FISH! har sitt ursprung i denna inspireande trailer!

Nyfiken på det här med FISH!? Kontakta susanne.jula@indigomanagement.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar